Kundens perspektiv är nyckeln!
Glöm ditt perspektiv. Glöm ägarnas. Glöm styrelsens. Glöm de anställdas. Tänk på kunden.
Samsyn: Den dolda faktorn för framgång.
Samsyn kommer inte över en natt, men att jobba med det kan göra stor skillnad på lång sikt.
Syftet viktigare än varumärkeslöftet?
Det kan vara skillnaden mellan ett genomsnittligt företag och ett fantastiskt.
Elisabeth Berndes ansluter sig till ODDO
Det är med stor glädje och stolthet som vi välkomnar Elisabeth Berndes till ODDO-teamet.
Sökes: Konsult med sysadmin/devops-skills
Vi söker en konsult med sysadmin/devops-skills som helst är tillgänglig omgående. Initialt till ett mindre uppdrag men kan mycket väl växa.
Arevo stärker kassan med 75 miljoner
En redan spännande utvecklingsresa blev precis mycket mer spännande.
Kunder är inte experter på lösningar.
Ditt jobb är att ta reda på vad deras problem är. Sedan skapar du produkter/tjänster som löser deras problem.
Olof Rogbrant - Design som skapar resultat
Vi har glädjande nyheter för er som vill få hjälp med grafisk design och produktion; snabbt, enkelt och extremt kostnadseffektivt.
Välkommen Linda och Sundsvall
Vi är så stolta och glada över att Linda Maresch Bergström valt att kliva på ODDO-tåget med Mattias Önell, Ann Werner och alla våra specialister.
Marknadsinsikt. Behövs det?
Stor som liten, ny eller gammal - alla organisationer behöver marknadsinsikter. Dessvärre finns inga genvägar, man behöver vara ständigt uppdaterad på sina marknadsförutsättningar och hur era målgrupper förhåller sig till det. Både som underlag till affärsplanen och för att skapa samsyn i organisationen underbygger och effektiviserar marknadsanalyser företagets beslut.
Varför investera i sin affärsmodell?
I korthet leder det till ökad effektivitet, bättre konkurrenskraft, innovation, bättre beslutsfattande och skapar möjligheter till skalbarhet och tillväxt. Det är en investering som kan ge betydande fördelar och avkastning på lång sikt för ditt företag.
Tips på intäktsmodeller!
Klurar du på vilka potentiella intäktsmodeller det finns för ditt tjänsteföretag? Här är några vanliga exempel:
Vi gick till roten med kundernas behov
På kort tid under arbetet såg vi kraftigt ökade aktiviteter både på webb och bland återförsäljare samt skogsägare. En stor och avgörande faktor var arbetet med Oddos verktyg Kundinsikt©.
Elin Olsson – redaktör och skribent som specialist
För varje enskilt uppdrag sätter Oddo ihop flexibla team, helt anpassade efter kundens behov samt uppgiften. En av de specialister som Oddo jobbar med är Elin Olsson, nyhets- och innehållsredaktör.
Kundvärde!
Kundvärde är kritiskt för företag av alla storlekar och branscher. Enkelt uttryckt är kundvärde de upplevda fördelarna som en kund får av en produkt eller tjänst i utbyte mot kostnaden de betalar. Det är viktigt för företag att förstå kundvärde eftersom det påverkar kundnöjdhet, lojalitet och i slutändan verksamhetens framgång.