Syftet viktigare än varumärkeslöftet?

Ett tydligt syfte är viktigt för:

- Fatta beslut
- Fokusera dina ansträngningar
- Mobilisera ditt team
- Att sticka ut på marknaden
- Bygga kundlojalitet

Utan syfte kan du inte ha en meningsfull inverkan på dina kunder eller i ditt samhälle.

Här är en snabb övning som hjälper dig att definiera ditt affärssyfte:

1. Börja med det du gör.
2. Identifiera VARFÖR du gör det.
3. Koppla detta "VARFÖR" till något större än dig själv och ditt företag. Men samtidigt relevant för din affärsidé.

Ditt syfte är grunden för varje affärsbeslut du fattar.

Så om du inte känner till ditt affärssyfte, ta dig tid att ta reda på det.

Det kan vara skillnaden mellan ett genomsnittligt företag och ett fantastiskt. I alla våra praktiska och teoretiska studier på ODDO kan vi tydligt se fördelarna med ett tydligt affärssyfte.

Vill du veta mer och kanske ha hjälp att identifiera ditt syfte på ett enkelt sätt. Ta gärna kontakt med någon av våra coacher.

Föregående
Föregående

Samsyn: Den dolda faktorn för framgång.

Nästa
Nästa

Elisabeth Berndes ansluter sig till ODDO